onsdag 30 mars 2011

Mountain

Jag experimenterar lite med stripp-formatet. Resultatet, Mountain, finns på min sprillans hemsida johaneliasson.net. Jag har alltid njutit mycket av en färdigställd helsida med rutor som fyller en rektangel som ett pussel, och därför aldrig brytt mig särskilt om att göra strippar. Men det känns iallafall hittills som något bra, de är också mindre och av någon anledning ökar min produktionstakt när jag har små små etapper som jag klarar av hela tiden.

Sen har jag ju börjat färglägga i dator också. Använder mig fortfarande inte av någon ritplatta utan förlitar mig på en stadig mushand och photoshop. Mountain färglägger jag väldigt simpelt men Heroix #3 som borde vara färdig snart har jag färglagt med fler nyanser och med en rätt så skrikig färgskala.

Det känns som om jag långsamt och osäkert letar mig fram mot en stil men jag är långt ifrån klar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar