tisdag 19 maj 2009

Fotboll och vernissage

På torsdagen var det Konstboll för glatta livet. Fyra konstskolor möttes, Gerlesborg (min), Idun Lovén, Pernbys målarskola och Grafikskolan. På Gärdet blev det blodig fight till fylledöden och alla hade röda tröjor på sig. Jag stod i mål och höll nollan i alla fyra matcherna. 7-0, 4-0, 0-0 och 1-0. Jag tyckte mig höra långt bortifrån någon ropa "Passa Konrad" men detta lyssnade jag inte på. Vi vann alltså överlägset och blev så här glada:


Notera avsaknaden av öl i våra händer. Under match åt vi endast banan och drack endast vatten, nyttiga gossar som vi är. Här ser vi en bild på mig i målet.


Sen drog vi till Söderkällarn och Kvarnen. När de stängde hamnade jag och Sebbe på väg till ett öppet ställe i skapliga 3 timmar. Skepsis, Debaser och Patricia såg alla surmulna ut. Inte ens när jag försökte använda ninjatricks för att ta mig in på Patricia-båten blev vakterna glada. Jag blev snällt ombedd av tre väktare att klättra tillbaka samma väg jag kom och vi fick inte ens ställa oss i kön sen (!). Vilken stil. Vi var antagligen för fashionabla för ett sånt ställe. Min kväll slutade på nattöppna grillen vid Gärdet där jag fick vänta en halvtimme på att snubben i kassan bråkade om räksallad med en förvirrad taxichaffis. Nog om det.

Nästa dag var det vernissage. Mycket fina grejer måste jag säga. Om ni inte var där får ni skylla er själva men på tomtariminskalle (en fööörträfflig blogg) kan ni hitta bilder från utställningen.

Imorse käkade jag gårdagens chips och kolla på Djävulens öga av Ingmar Bergman. Den var riktigt lustig faktiskt och inleds med citatet:
"En ung kvinnas oskuld är en vagel i ögat på Djävulen"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar